07 juni 2006

Packning


Vi har haft panik över vardagsrummet sista dagarna, det verkade en stund som om allt inte fick plats. Men vi tror att vi har en lösning. Vi får se.

På jobbet går det nog bara bra. Det är fortfarande en massa saker att lära sig, men jag känner att jag börjar få koll. Nya lustiga saker:
  • Kemlab kommer och tar alla kapillärprover (men Gunsan gör det mycket bättre!)
  • En förälder får lunch samt morgon- och kvällsfika gratis (Västerbottens landsting är snååååååålt och gniiiiidigt!)
  • Det finns verkligen rutiner för allt - till exempel för hur man ska göra om avdelningen är överbelagt och det kommer ett öronbarn. Det är en struktur där på ett sätt jag inte är van vid, så det kommer nog att bli en omställning både på gott och på ont.
  • De odlar inte på slasken när de blododlar ur CVK.

Stack en spädis i går. Det gick förvånande nog bra, han och hans kärl var mycket samarbetsvilliga.

Vi har bestämt oss för att tapetsera om i arbetsrummet, sovrummet och köket (fast där ska vi ha målade väggar i stället). Hoppas att det snart blir av, så vi slipper leva med kartonger så länge till. Det börjar redan bli enerverande och vi har packat upp kanske 1/10 av alla grejorna...

Jag fick en bukett liljekonvaljer av en jobbarkompis idag. Jag blev så förvånad härom dagen när hon berättade att de redan blommade, så nu har vi ett doftande bevis i vardagsrummet!

/Anders

0 kommentarer: